Keresztény Versek

Keresztény embereknek szóló versek.

Oldalak

Partnerünknél mégtöbb keresztény versek olvashatók.

Képek, szép képeslapok küldhetők ezen az oldalon.

Lélek melengető lehetkeresztény idézetek olvasgatása.

Itt körbenézhetünk, hogy mikor vannak a keresztény ünnepek hazánkban.

Ezen az irodalmi oldalon versek a hazáról olvashatók.

Gyermekek számára gyermekversek valók és nem Ady Endre.

Benjámin László - Krisztus a piacon

2014.03.29. 21:49 szep_vversek

A mindennapok nyomorúságáról szól a vers. Ahogy magunkba süllyedvén észre sem vesszük Krisztus felénk nyújtott kezét.

Krisztus a piacon

Szótlanul , békétlenül , szegényen
meghúzódtam a piac sötét sarkán ,
míg távolabb százszínű köpenyében
zsibongott , nyüzsgött , őrjöngött a Balkán .
Örmények alkudoztak ezüstgombú
cigányokkal; részeg görög hajósok
szemében táncoltak a csupaszcombú
lányok; jó sorsot árultak a jósok.

Könnyű csodától, bortól mámoros nép,
készen mindig, hogy új csodákat szíjon,
pörgött, hevert - mikéntha zöld-piros vég
szőnyegen - az eldobált dinnyehéjon.
Egy kőrakáson ültem undorodva
s nem fordítottam a mocsoknak hátat,
mert egymást átkarolva és zokogva,
mögöttem szelid kupecek okádtak.

A bokorban egy szép fekete ringyó
ölelkezett egy ciprusi üzérrel;
és búcsúzván, a férfi undorító
jelet kulcsolt a lány hátán kezével -
s az hajlékony, vörösre festett ujjal
ellopta tőle pénze maradékát,
s már engem kínált csókkal és mosollyal;
s én úgy utáltam csókját, mint a békát.

S utáltam magam, s gyülöltem az olaszt,
ki könnyű kézzel nyerte el a kockán
a nyolc aranyat, mit egy öreg paraszt
Isten nevében, jó szóra bízott rám.
Zsibbadt lélekkel, szótlan, merev arccal,
részeg danák és pucér sóhajok közt
kuporogtam, mint ki sötét bünt forral -
holló hollók közt, tolvaj tolvajok közt.
 
Egy férfi ült mellém akkor a kőre ,
és enyhe szóval vigasztalni kezdett .
Csuklója véres volt , fakó a bőre ,
mint szentképen vagy útszéli kereszten .
Megismertem ~ de csak tovább is ültem
makacs gőggel , és játszottam az álmost ;
majd szavába vágtam , ingerülten :
Ígérsz , ígérsz ~ hát tégy velem csodát most !

Semmit se szólt , csak két kezét kinyújtva
felállt ~ s mi rajtunk kívül volt , a vásár
felszállt és fejjel lefordult ; s hogy újra
leült , a vásár is régi helyén állt .
Én csúfolódtam : ~ Tíz garast megért
e szép mutatvány , s nem többet . Ilyet
a sátrak között , szemben annyiért
varázsolnak az indus kóklerek.
 
~ De engem nem kápráztat íly varázslat ,
s ha nem telik több tőled , menj el innen !
Itt vagy , velem vagy -- mégis megaláznak ,
és elcsúfítanak s üldöznek engem .
De ha úr vagy , hát tedd , hogy e mocsokban
szálljon szememre mély és tiszta álom
melyből ébredve tudjam bizonyosan ,
hogy győzni fogok egykor a halálon.
 
Felkelt , és sértett , szomorú szemekkel
rámnézett -- s lassan a tömegbe nőtt .
S felsajdult bennem kétségbeesetten :
szemtől - szembe többé nem látom őt .
És makacs , zárt pillámon egy szelíd
könnycsepp kibújt remegve , mint a rácson
fogoly madár ; s harmadnap reggelig
aludtam ott , hanyatt a kőrakáson .

komment

Címkék: Benjámin László

A bejegyzés trackback címe:

https://kereszteny-versek.blog.hu/api/trackback/id/tr325885057
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása